Kosten uitvaart

U kunt een uitvaart zo duur maken als u zelf wilt. Een gemiddelde uitvaart kost tegenwoordig al snel € 6.000,-.

Dit zijn de kosten voor o.a.:

• Het verzorgen en regelen van de uitvaart
  • De laatste verzorging van de overledene
  • Een uitvaartkist of mand
  • Opbaring (thuis of in een opbaarkamer)
  • Vervoer van de overledene
  • Eventuele volgauto(‘s)
  • Inzet 2 of meer dragers van de uitvaartvereniging, eventueel ook voor bewaking van uw huis tijdens de uitvaart
  • Rouwbrieven
  • Rouwadvertentie(‘s)
  • Bewijs van overlijden
  • Condoleanceregister
  • Huur van gebouw afscheidsdienst
  • Kosten begraven
  • Crematie
  • Catering dag van de uitvaart

De lijst is hiermee niet compleet maar geeft u een indruk wat de kosten kunnen zijn.

Grafmonumenten of urn bijzetting komen hier nog extra boven op deze kosten.

Indien u lid bent van onze vereniging, dan worden alle gemaakte kosten door onze penningmeester voorgeschoten. Vervolgens wordt er een gespecificeerde rekening aan de nabestaanden aangeboden. Op deze rekening wordt op dat moment geldende ledenkorting in mindering gebracht. Jaarlijks wordt er door de ledenvergadering besloten hoeveel we vergoeden, op dit moment bedraagt de ledenkorting € 850,- . Men kan alleen aanspraak maken op de ledenkorting als de uitvaart door onze vereniging wordt verzorgt.

Ook niet-leden kunnen gebruik maken van onze diensten, zij kunnen echter geen rechten claimen op een ledenkorting. Er zullen wel administratie kosten in rekening worden gebracht.